Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Vi säljer inte din information. Genom att klicka på Jag accepterar godkänner du cookies.

Inställningar för skräppost

När ni har Er e-post hos oss går inkommande e-post igenom både skräppostfilter och antivirusskydd, för att undvika att ni får e-post som smittar er dator med virus och håller Er inkorg ren från skräppost.

För att identifiera vad som är skräppost eller inte går mailet igenom ett flertal filter. Skulle e-postmeddelandet fastna redan i första filtret så är skräppostfiltret så pass säkert att det är skräppost att det blockeras. Om e-postmeddelandet klarar det första filtret men ändå inte ser ut att vara ett "riktigt" e-postmeddelande läggs e-postmeddelandet undan i en Spammapp. Hämtar ni Er e-post med en e-postklient som te x. Microsoft Outlook via POP3 (vilket är vanligast) kommer inte dessa mail hamna i Er inkorg.

Hur kommer jag åt e-post som skräpfiltet reagerat på?
De e-postmeddelanden som skräpfiltet ser som troligtvis skräppost lägger den i mappen "Spam" under Ert konto. För att komma åt "Spam-mappen" loggar ni in på WorldClient, på adressen https://mail.lgitwebb.se



Hur länge sparas skräppost?
Meddelanden i Spam-mappen raderas efter 7 dagar.

Lära spamfiltret
Om ni fått e-post i mappen spam som inte är skräppost, eller om ni fått skräppost i eran inkorg kan ni själva lära spamfiltret. Klicka först på aktuellt e-postmeddelandet, och sedan någon av dessa ikoner:

( ej skräppost ) ( skräppost ).

 

Vitlista e-postadress
De adresser som ni har under Kontakter i WorldClient blir automatiskt betrodda adresser. Med det menas att om någon skickar e-post till Er från en adress som finns på ert konton under Kontakter så får det mailet fördelar i spamfiltret.

Våra partners